E-commerce, известен още като електронна търговия или интернет търговия, се отнася до покупката и продажбата на стоки или услуги през интернет и прехвърлянето на пари и данни за извършване на нужните за това транзакции. Електронната търговия често се използва за обозначаване на продажбата на физически продукти онлайн, но може също така да опише всякакъв вид търговска сделка, която се улеснява чрез интернет.
E-commerce магазин е уебсайт, който приема плащане за продажба на стоки онлайн. Пример за е-commerce магазин е Amazon, който ви позволява да купувате продукти, вариращи от книги до дрехи, като използвате вашата кредитна/дебитна карта или други методи на плащане.
Разликата между електронната търговия и електронния бизнес е, че електронната търговия е един вид електронен бизнес. Електронната търговия се фокусира само върху онлайн продажбите, докато електронният бизнес генерира приходи по множество начини, включително електронна търговия, но също и чрез офлайн транзакции.
Има четири основни типа модели за електронна търговия, които могат да опишат почти всяка сделка, която се извършва между потребители и фирми.
1. Бизнес към потребител (B2C):
Когато даден бизнес продава стока или услуга на отделен потребител (напр. Вие купувате чифт обувки от онлайн търговец на дребно).
2. Бизнес към бизнес (B2B):
Когато даден бизнес продава стока или услуга на друг бизнес (напр. Бизнесът продава софтуер като услуга, който други бизнеси да използват).
3. Потребител към потребител (C2C):
Когато потребител продаде стока или услуга на друг потребител (напр. Вие продавате старите си мебели в OLX на друг потребител).
4. Потребител към бизнес (C2B):
Когато потребител продава свои собствени продукти или услуги на бизнес или организация (напр. Влиятелен човек предлага излагане на своята онлайн аудитория в замяна на такса или фотограф лицензира своя снимка за използване от бизнес).
Електронната търговия може да приеме различни форми, включващи различни транзакционни взаимоотношения между бизнеса и потребителите, както и различни обекти, които се обменят като част от тези транзакции.
1. Търговия на дребно:
Продажба на продукт от бизнес директно на клиент без посредник.
2. Търговия на едро:
Продажба на продукти на едро, често на търговец на дребно, който след това ги продава директно на потребителите.
3. Дропшипинг:
Продажба на продукт, който е произведен и изпратен до потребителя от трета страна.
4. Групово финансиране:
Събирането на пари от потребителите преди даден продукт да бъде наличен с цел набиране на начален капитал, необходим за пускането му на пазара.
5. Абонамент:
Автоматичната повтаряща се покупка на продукт или услуга на регулярна основа, докато абонатът избере да се откаже.
6. Физически продукти:
Всяка материална стока, която изисква запасите да бъдат попълнени и поръчките да бъдат физически изпратени до клиентите, когато се извършват продажби.
7. Дигитални продукти:
Дигитални стоки за изтегляне, шаблони и курсове или медии, които трябва да бъдат закупени за потребление или лицензирани за използване.
8. Услуги:
Умение или набор от умения, предоставени в замяна на компенсация. Времето на доставчика на услугата може да бъде закупено срещу заплащане.
Предимства на стартирането на собствен бизнес за електронна търговия
Недостатъци на стартирането на собствен бизнес за електронна търговия
Въпреки че може да сте стигнали до тази статия, чудейки се „Какво е e-commerce?“ надяваме се, че цялата предоставена информация ви е дала задълбочена представа за това какво представлява e-commerce и какви възможности имате, за да започнете свой собствен бизнес за електронна търговия.
Ако сте компания за електронна търговия, тогава знаете, че доставката е ключова част от вашия бизнес. Но знаете ли, че има много предимства от интегра...