КАКВО Е E-COMMERCE? | Rocket Studio

Блог

......

kakvo-e-e-commerce_1683209340.webp

28.09.2022

КАКВО Е E-COMMERCE?

E-commerce, известен още като електронна търговия или интернет търговия, се отнася до покупката и продажбата на стоки или услуги през интернет и прехвърлянето на пари и данни за извършване на нужните за това транзакции. Електронната търговия често се използва за обозначаване на продажбата на физически продукти онлайн, но може също така да опише всякакъв вид търговска сделка, която се улеснява чрез интернет.

Какво е е-commerce магазин?

E-commerce магазин е уебсайт, който приема плащане за продажба на стоки онлайн. Пример за е-commerce магазин е Amazon, който ви позволява да купувате продукти, вариращи от книги до дрехи, като използвате вашата кредитна/дебитна карта или други методи на плащане.

Каква е разликата между електронната търговия и електронния бизнес?

Разликата между електронната търговия и електронния бизнес е, че електронната търговия е един вид електронен бизнес. Електронната търговия се фокусира само върху онлайн продажбите, докато електронният бизнес генерира приходи по множество начини, включително електронна търговия, но също и чрез офлайн транзакции.

Видове модели на е-commerce

Има четири основни типа модели за електронна търговия, които могат да опишат почти всяка сделка, която се извършва между потребители и фирми.

1. Бизнес към потребител (B2C):

Когато даден бизнес продава стока или услуга на отделен потребител (напр. Вие купувате чифт обувки от онлайн търговец на дребно).

2. Бизнес към бизнес (B2B):

Когато даден бизнес продава стока или услуга на друг бизнес (напр. Бизнесът продава софтуер като услуга, който други бизнеси да използват).

3. Потребител към потребител (C2C):

Когато потребител продаде стока или услуга на друг потребител (напр. Вие продавате старите си мебели в OLX на друг потребител).

4. Потребител към бизнес (C2B):

Когато потребител продава свои собствени продукти или услуги на бизнес или организация (напр. Влиятелен човек предлага излагане на своята онлайн аудитория в замяна на такса или фотограф лицензира своя снимка за използване от бизнес).

Примери за е-commerce

Електронната търговия може да приеме различни форми, включващи различни транзакционни взаимоотношения между бизнеса и потребителите, както и различни обекти, които се обменят като част от тези транзакции.

1. Търговия на дребно:

Продажба на продукт от бизнес директно на клиент без посредник.

2. Търговия на едро:

Продажба на продукти на едро, често на търговец на дребно, който след това ги продава директно на потребителите.

3. Дропшипинг:

Продажба на продукт, който е произведен и изпратен до потребителя от трета страна.

4. Групово финансиране:

Събирането на пари от потребителите преди даден продукт да бъде наличен с цел набиране на начален капитал, необходим за пускането му на пазара.

5. Абонамент:

Автоматичната повтаряща се покупка на продукт или услуга на регулярна основа, докато абонатът избере да се откаже.

6. Физически продукти:

Всяка материална стока, която изисква запасите да бъдат попълнени и поръчките да бъдат физически изпратени до клиентите, когато се извършват продажби.

7. Дигитални продукти:

Дигитални стоки за изтегляне, шаблони и курсове или медии, които трябва да бъдат закупени за потребление или лицензирани за използване.

8. Услуги:

Умение или набор от умения, предоставени в замяна на компенсация. Времето на доставчика на услугата може да бъде закупено срещу заплащане.

 

Плюсовете и минусите на стартирането на собствен е-commerce бизнес

Предимства на стартирането на собствен бизнес за електронна търговия

  • Изграждане на нещо от нищо: С електронната търговия имате способността да вземете идеи, знания и вдъхновение и да ги използвате, за да изградите свой собствен бизнес от нулата.
  • Печелене на пари по всяко време: Няма определено работно време от 9 до 17, когато става въпрос за е-commerce бизнес. Можете да печелите пари по всяко време, денем или нощем.
  • Свързване с вашата аудитория по целия свят: Не сте ограничени до една област или регион, когато става въпрос за клиентите, на които можете да продавате; можете да продавате на клиенти по целия свят.
  • По-ниски общи разходи: В сравнение с физическия бизнес може да няма разходи за наем, съхранение или дори служители в ранните етапи на вашия е-commerce бизнес в зависимост от бизнес модела, който изберете.
  • Да си сам шеф: Когато изградите свой собствен бизнес, вие можете да бъдете свой собствен шеф и да имате автономията да оживите визията на вашия бизнес.
  • Продаване навсякъде: Не сте ограничени до това къде можете да продавате. Можете да имате физически бизнес и онлайн бизнес, можете да продавате прозорци, фестивали, пазари, шоута, конференции, онлайн пазари и т.н.
  • Работа от всяко място: Докато имате wifi връзка и някои от вашите системи и процеси са автоматизирани, имате свободата да работите от всяко място по всяко време.
  • Превърнете го във ваша работа на пълен работен ден или хоби на непълен работен ден: Не е нужно да влагате всичко във вашия бизнес с електронна търговия, ако не искате; това може да бъде ваше странично занимание.

Недостатъци на стартирането на собствен бизнес за електронна търговия

  • Без физическа витрина: Можете да получите много пешеходен трафик, като имате физическо местоположение от хора, които живеят в квартала. Повечето хора са по-склонни да пазаруват лично, отколкото онлайн, въпреки нарастващата популярност на електронната търговия.
  • Без време лице в лице с вашите клиенти: Можете да изградите значими взаимоотношения с клиентите, когато посещават вашия физически магазин. Въпреки че е възможно да изградите взаимоотношения онлайн, пътят към това отнема малко повече време и повече усилия.
  • Конкуренция и изпъкване от тълпата: Има много конкуренция онлайн и диференцирането на вашия бизнес за електронна търговия от другите може да бъде предизвикателство. За да се откроите от тълпата, вашият бизнес за електронна търговия трябва да предлага нещо, което другите не предлагат, независимо дали се основава на услуга, избор, цена, разнообразие, бранд или нещо друго.
  • Трупане на опит: Започването на бизнес, създаването на уебсайт, създаването на бранд, изграждането на клиенти и т.н. отнема време и усилия. За това в началото може да има нужда да натрупате малко опит, докато се научите как да го правите правилно.
Заключение

Въпреки че може да сте стигнали до тази статия, чудейки се „Какво е e-commerce?“ надяваме се, че цялата предоставена информация ви е дала задълбочена представа за това какво представлява e-commerce и какви възможности имате, за да започнете свой собствен бизнес за електронна търговия.

kakvo-e-e-commerce_1683209340.webp
Най-новите тенденции в Е-commerce за 2023 г.

В бързо развиващата се епоха на e-commerce е от съществено значение да бъдете в крак с последните тенденции, за да осигурите конкурентно предимство и...

kakvo-e-e-commerce_1683209340.webp
Каква е разликата между UI и UX дизайн?

Живеем в красива ера на дизайна, с нови техники и тенденции, които идват и си отиват. Разработката на Frontend също набира все по-голяма скорост, като...

kakvo-e-e-commerce_1683209340.webp
5 причини вашият бизнес да се нуждае от уебсайт през 2022г.

Последните години бяха предизвикателни за много фирми. Важно е през 2022 г. да положите всички усилия, за да осигурите на компанията си възможно най-г...