Блог
Защо бизнесите се нуждаят от интеграция с куриери?
Ако сте компания за електронна търговия, тогава знаете, че доставката е ключова част от вашия бизнес. Но знаете ли, че има много предимства от интеграциите на услугите на куриерските фирми чрез тяхното API? В тази статия ще обсъдим основните предимства на интеграцията с API и как тя може да бъде от полза за вашия бизнес.
Какво е API?
Интерфейсът за програмиране на приложения (по-известен като API - application programming interface) е софтуерен посредник, базиран на код, който предава информация и позволява извършването на действия между две приложения или системи. API действат като хранилище на информация за съответната система, за да улеснят функционалността. Например, API на YouTube позволява на платформи на трети страни да показват видеоклипове от YouTube на своите уебсайтове. Интерфейсите за програмиране на приложения (API) повишават ефективността за голямо разнообразие от интернет базирани индустрии от социалните медии до електронната търговия.
Една от основните задачи на всеки бизнес за електронна търговия е изпращането на поръчки до клиентите. Тъй като броят на изпращаните поръчки се увеличава, обикновено се наема компании за куриерски услуги с технологични решения, за да осигурят максимално изпълнение на поръчките. Тези решения обикновено използват голямо разнообразие от API интеграции, известни като интеграции с куриери. Те автоматизират и ускоряват безброй функции за доставка, които гарантират, че цялостната ефективност е подобрена и клиентите се наслаждават на най-доброто онлайн пазаруване.
Топ 6 причини, поради които вашият бизнес се нуждае от интеграция с API
Управлението на онлайн бизнес е многостранен процес, изискващ всяка отделна функция да бъде внимателно изработена и удобна за потребителя, преди те да направят покупка и поръчката да бъде изпълнена. Именно API интеграцията може да помогне, независимо дали задачата е да информира клиентите, да следи всичките поръчки или да ви помогне да превърнете неуспешните доставки в успешни.
1. Опростява процеса на доставка
Интеграциите с API автоматизират множество различни процеси в механизма за доставка. Това прави някои задачи, като обявяване на поръчка, избиране и опаковане, изпращане на актуализации за проследяване на поръчки и доказателство за доставка, много по-лесни за изпълнение с по-малко стъпки. Това много опростява процеса на доставка и прави обработката и изпълнението на поръчките бързо и изисква минимални усилия от бизнеса.
2. Сигурна доставка
Доставката на поръчка е дълъг процес, който е свързан с множество възможни усложнения. Проблеми с превозните средства, проблеми на пътя и митнически проблеми са само някои от нещата, които могат да доведат до закъснения, спрени пратки или дори повредени поръчки.
Интеграциите с куриери позволяват на фирмите да следят своите поръчки по време на транспортиране и да реагират на проблеми по съответния начин. Чрез този процес могат да бъдат подсигурени пратките. Различни протоколи за сигурност също могат да бъдат добавени чрез интеграции с API.
3. Проследяване в реално време
Различни видове API интеграции с куриери помагат за проследяване на поръчките, докато се транспортират, например куриерите да изпращат актуализации за проследяване на компаниите и потребителите.
Ефективното използване на интеграциите с API може да позволи на клиентите да получават актуализации за проследяване в реално време, така че да знаят какво се случва с тяхната доставка. Това също така позволява на бизнесите да наблюдава по-добре представянето на своите партньори за доставка.
4. Намаляване на грешките при събирането на данни
Анализът на данни е важна част от логистиката на всеки бизнес. Това е, което позволява да се определят различните проблемни области и въпроси, които трябва да бъдат адресирани в механизма за доставка. Интеграциите с API работят ефективно за обработка и изпращане на всякакъв вид информация за поръчки до всички куриери.
Въз основа на тази информация могат да бъдат събрани данни относно броя на отказани пратки, забавени доставки, върнати продукти и т.н. Правилното използване на тези интеграции не само позволява прехвърлянето на информация и използването на повече показатели при събирането на данни, но също така гарантира точността на събраните данни. Това може да помогне за значително намаляване на общите логистични разходи и подобряване на лоялността към бранда.
5. По-ниски разходи за доставка
Има много различни начини, по които интеграциите с куриери могат да помогнат за намаляване на разходите за доставка. Като за начало, автоматизирането на задачи, които преди е трябвало да се извършват ръчно, намалява загубата на време и изразходваните ресурси. Събирането и анализирането на данни за доставка по по-задълбочен и рационализиран начин може да помогне за намаляване на броя на потенциалните загуби.
Интеграциите с куриери също могат да бъдат реализирани с предварително договорени тарифи за доставка. Колкото по-голям е вашият обем месечни пратки, толкова по-голям е вашият ливъридж за договаряне на ниски цени. В някои случаи може също да можете да използвате интеграции за доставка, свързани с множество логистични партньори. Това ви помага да стабилизирате общата рентабилност на вашия бизнес.
6. Намаляване на административната работа
Интеграциите на куриерски услуги чрез тяхното API работи ефективно в почти всяка област на доставката и изпълнението на поръчки, като това до голяма степен включва и административна работа. Някои функции като управление на инвентара, следене на поръчки, събиране на обратна връзка от клиенти, управление на акаунти и т.н., са неща, които могат да бъдат подобрени и опростени с помощта на API интеграции. Интеграциите и проследяването с API предлагат две основни предимства, когато става въпрос за административни задачи.
Първо, интеграциите могат да помогнат за намаляване на времето и енергията, изразходвани за ръчна обработка на информацията за поръчката и съобщаването ѝ на куриерите. Второ, автоматизирането на административните процеси гарантира, че няма да се повтарят задачи и информацията се обработва по възможно най-ефективния начин. Шансовете за допускане на грешки при изпълнение на административни задачи също намаляват.
Заключение
Интеграциите на услуги на куриерски фирми чрез тяхното API гарантират, че прозрачността може да се поддържа на всички нива, когато поръчките се обработват и доставят. Всеки етап на доставка може да бъде проследен в реално време с помощта на API интеграции. Трудностите в съществуващия механизъм за доставка могат да бъдат идентифицирани и надградени.
Повтарящите се проблеми могат да бъдат адресирани, за да останат в миналото. Когато става въпрос за използване на API интеграции, няма ограничение на възможностите. Те революционизират начина, по който се предоставят куриерските услуги и проправят пътя към 100% изпълнение на поръчките.
Ако имате интерес към използване на интеграции с куриери, свържете се нас с тук. Ние ще отговорим на всички ваши въпроси и ще съставим индивидуален план за вашите нужди.