Тайните на успешната онлайн продажба: Как да създадете свой онлайн магазин и да го популяризирате? | Rocket Studio

Блог

......

tainite_1682431489.webp

31.03.2023

Тайните на успешната онлайн продажба: Как да създадете свой онлайн магазин и да го популяризирате?

Продажбите онлайн се превърнаха в съществена част от бизнеса в днешната дигитална ера. С нарастването на платформите за електронна търговия, продажбата на продукти и услуги онлайн стана по-лесна и по-достъпна от всякога.

Covid локдауните накараха и най-големите песимисти да се престрашат и да започнат да поръчват онлайн и това промени тотално потребителското поведение. Дори големи търговски вериги посочват, че основното поведение дори на техните клиенти е Research online, purchase offline (ROPO) - проучват онлайн - купуват офлайн. Т.е. Дори да не реализирате преки продажби през вашия онлайн магазин, той ще повлияе сериозно на вашите офлайн продажби.

Ако сте собственик на бизнес и искате да научите как да продавате онлайн, има няколко важни неща, които трябва да знаете.

Изработка на онлайн магазин

Ако все още нямате онлайн магазин, това е първото нещо, което трябва да направите. Тук вариантите са няколко и ние ще се спрем на най-популярните.

1. SaaS (Software as a service) или онлайн магазин под наем: Много добро решение ако тепърва прохождате, не сте наясно до колко това е вашия тип бизнес или бюджета ви притиска. Стартирането на такъв онлайн магазин е бързо, лесно и бюджетно - с месечен или годишен план. Обикновено недостатъците идват на по-късен етап.

Поради своята мултифункционалност тези платформи имат своите недостатъци. С развитието на онлайн магазина ви ще започнете да усещате ограниченията, а също така и разходите с повишаващите се изисквания, трафик, продукти и поръчки вече не са толкова ниски, колкото са били в началото. А и най-важното - бидейки вече сериозна част от вашия бизнес - вашия инструмент за продаване НЕ Е ваш, а само с разрешение за ползване.

2. Готови E-Commerce платформи: Също много добро решение за стартиращ бизнес. Готовите платформи дават бърз и бюджетен старт, в повечето случаи. Opencart, Prestashop, WordPress с WooCommerce и много други ще изникнат пред вас във вашето търсене.

Истината е, че перфектен софтуер няма, има такъв, който на този етап би ви свършил работа. Като в този случай е много важна компанията или специалиста, който ще се заеме с проекта, бидейки “безплатни” платформи, това съвсем не означава, че всичко е безплатно. Да, ако инсталирате Opencart, с някоя безплатна тема на първия избран хостинг, определено ще имате безплатен магазин, но тогава ще започнат вашите премеждия. За да са пълно функционални тези платформи, те имат нужда от допълнителни модули, настройки и специфики, които могат наистина да ви изпотят ако го правите за първи път, а ако не ви е това професията, най-вероятно ще го правите за първи път.

Недостатък на тези платформи е, че в даден момент бизнеса ви ще трябва да се съобразява с възможностите на съответната платформа. А те в опита си да са панацея и подходящи за всичко и всички носят своя излишен товар. С развитието на вашия проект ще стават все по-трудни корекциите, новите функциналности (ако няма готов модул за това), а производителността (скорост на зареждане и разходи за хостинг) е истински бич за тях именно заради тяхната универсалност. Това не означава, че не може една таква платформа да се оптимизира - може, но от много добри специалисти по съответната платформа, но и това си има своята цена.

В списъка по-горе не сме включили Magento, умишлено, защото въпреки, че има безплатна версия, това съвсем не е препоръчителен софтуер за стартиращ бизнес и начинещи. Magento е платформа, която е насочена повече към ентърпрайз решения.

3. Къстъм онлайн магазин: Това е индивидуално изработен онлайн магазин за вашия бизнес. Подходящо решение за бизнес, който е наясно какво цели и иска от своя онлайн магазин.

Като всеки един продукт индивидуално изработен продукт най-важно е кой го прави. Когато листа е бял - sky is the limit. След над 10 години опит в сферата, това е и решението, на което и ние сме се спрели за нашите клиенти.

Строго определената насоченост, изчистения код и много добре оптимизираната структура правят нашите проекти изключително бързи, лесни за надграждане и на практика без ограничение в развитието си. Наши онлайн магазини са гръбнаката на бизнеси за милиони, обслужват десетки хиляди посещения дневно без колосални инвестиции в сървъри. В същото време базовата версия на нашия продукт, служи чудесно на стартиращи бизнеси, за които развитието тепърва предстои.

Запълване на сайта със съдържание

1. Трябва да подготвите съдържанието за вашия нов онлайн магазин. Снимки, описания и информация за вашите продукти е желателно да са предварително подготвени.

Вашите онлайн клиенти ще вземат решение дали да купят продукта ви, в зависимост от това колко добре сте го презентирали и дали има детайлна информация. Снимките трябва да са с добро качество, описанието трябва да е изчерпателно и да отговаря на потенциалните въпроси. Когато сайта ви е готов тази информация трябва да бъде качена.

2. Легална информация - общи условия, политика за поверителност и още много изисквания, които трябва вашия сайт да покрива за да бъде той изряден за работа в Република България и ЕС. Това може да ви доведе много главоболия, именно затова за всички наши клиенти имаме пакет от нужната информация, която подготвяме и предоставяме ние.

 

Популяризиране на вашия нов онлайн магазин

Супер, вече имате онлайн магазин, продуктите ви са представени на него по най-добрия начин. И това разбира се е само началото, защото вашия онлайн магазин е един от всички няколко десетки хиляди в България. За да може да достигнете до вашите потенциални клиенти трябва веднага да се заемете с вашата дигитална стратегия.

1. Определете целевата аудитория

Преди да започнете да правите, каквато и да е дигитална комуникация, трябва да определите вашата целева аудитория. Кои са вашите идеални клиенти? Какви са техните нужди и интереси? Разбирането на целевата аудитория ще ви помогне да достигнете до тях по най-бързият начин.

2. Комуникация в социалните медии

Социалните медии са много важен инструмент за онлайн маркетинга. А защо вие да сте там? Защото вашите клиенти са там. Не е задължително да ползвате всяка социална мрежа, колкото и тренди да е тя на момента. Използвайте тази, която е най-подходяща за вашите продукти. Там където са вашите клиенти. Говорете с тях, покажете им се и разкажете за себе си.

3. Използвайте SEO (Search Engine Optimization)

SEO или оптимизацията за търсачки е важен елемент от продажбата онлайн. Това включва използване на ключови думи във вашата уеб страница, оптимизиране на заглавията и описанията на продуктите, както и създаване на качествено съдържание за вашия уебсайт. Разбира се, това е доста просто обяснение на тази цяла наука, но в най-общ смисъл.

Всички търсим в Google преди да вземем решение, дали за покупка на нова прахосмукачка или за почивка през лятото. Важно е вашия нов онлайн магазин да е изработен така, че да покрива основните изисквания за добро класиране в Google. Оптимизацията за търсещи машини е един непрестанен процес, но е важно да имате добра основа в началото.

4. Използвайте Email маркетинг

Изпращането на електронни бюлетини и маркетингови имейли е един от най-ефективните начини да увеличите продажбите. Можете да използвате инструменти за email маркетинг като Mailchimp, Sendinblue, HubSpot и много други. За целта е нужно още в началото да започнете набирането на релевантна мейлинг листа.

В интернет се предлагат много “списъци с имейли”, но това първо противоречи на GDPR и второ има съмнителен ефект. Още със стартирането на вашия проект можете да използвате различни маркетингови способи, с които да създадете и развиете вашата мейлинг лист: игри, допълнителни отстъпки за абонати, про активно подканване за абониране и др.

5. Използвайте рекламни кампании

Рекламните кампании са ефективен начин да привлечете нови клиенти и да увеличите продажбите. Можете да използвате Google Ads (или старото Google AdWords) или Facebook Ads, за да създадете и управлявате рекламните си кампании.

Това са най-масовите и достъпни инструменти за популяризиране на вашия бизнес. Те самите, като принцип и технология са значително различни. Трябва спрямо вашите цели, етап на развитие и нужди да разпределите така бюджета, че да постигнете максимални резултати.

Истината е, че този свят на omnichannel поведение, трябва и кампаниите да са ви такива. Клиента търси мъжки часовник в Google, клика на вашата реклама. Разглежда часовниците, харесва си няколко и ги добавя в любими, в този момент идва шефа му и той затваря веднага табовете, но вашия Facebook pixel го е проследил и следващия път, когато си отвори Instagram на телефона вашите реклами ще са там, точно с продуктите, които той си е добавил в любими, това ще го подсети, да кликне на рекламата и да завърши поръчката.

6. Предлагайте различни начини за плащане

Предлагането на различни начини за плащане на продуктите ви може да улесни покупката за клиентите ви и да ги убеди да направят покупка. Най-предпочитания начин на плащане в България (едва ли ще ви изненадаме) е наложения платеж.

През последните години и особено от Covid пандемията, плащанията с карта значително се увеличиха. В зависимост от нишата имаме клиенти, при които те достигнаха над 25% от всички поръчки. Ако продуктите ви са в съответния ценови диапазон е добре да се добави и опция за поръчки на изплащане. В България компаниите предлагащи тези услуги са изключително гъвкави и прогресивни. Клиентите могат да поръчат лаптоп на изплащане без да се налага да стават от стола, а това ще ви даде едно сериозно конкурентно предимство.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Продажбата онлайн е важен елемент от съвременните бизнес практики – тя се превръща в стандартна.

Създаването на онлайн магазин не изисква много работа и след този първоначален процес вероятно ще намерите електронната търговия за невероятно полезна. Можете да правите всичко от вкъщи и да достигнете до всеки, навсякъде и по всяко време. Това удобство е голяма причина онлайн пазаруването да се предпочита от много хора.

 

Ако имате време и ресурси, тогава не забравяйте – по-добре по-рано, отколкото по-късно. За това се свържете с нас още ДНЕС! Ние ще отговорим на всички ваши въпроси и ще съставим индивидуален план за вашите нужди.

tainite_1682431489.webp
Най-новите тенденции в Е-commerce за 2023 г.

В бързо развиващата се епоха на e-commerce е от съществено значение да бъдете в крак с последните тенденции, за да осигурите конкурентно предимство и...

tainite_1682431489.webp
Каква е разликата между UI и UX дизайн?

Живеем в красива ера на дизайна, с нови техники и тенденции, които идват и си отиват. Разработката на Frontend също набира все по-голяма скорост, като...

tainite_1682431489.webp
5 причини вашият бизнес да се нуждае от уебсайт през 2022г.

Последните години бяха предизвикателни за много фирми. Важно е през 2022 г. да положите всички усилия, за да осигурите на компанията си възможно най-г...